EXOTIC HERBS

BYLINKY TŘETÍHO TISÍCILETÍ

zdraví

lifestyle

krása

recepty

fitness

ekologie

ostatní

0

Novoroční předsevzetí: Jaká zvolit a jak je dodržet?

Příchod nového roku je spojený především s očekáváním. Jaké nové zážitky a příležitosti přinese? Abychom osudu trochu pomohli, dáváme si předsevzetí. Jaká zvolit a jak je dodržet?

Samozřejmě, že pokud chcete ve svém životě něco změnit, nemusíte čekat na pondělí, na začátek nového měsíce nebo na začátek nového roku. Nový rok se ke změnám však nabízí. Před námi je dvanáct nepopsaných listů, dvanáct měsíců a je jen na nás, jak se s nimi popasujeme a čím je naplníme. Bohužel však mohou přijít neočekávané situace, které nám naše plány mohou zkomplikovat.

Trendem posledních let je ukazovat svá předsevzetí na sociálních sítích, možná jste to už u někoho také postřehli a motivovalo vás to k sestavení vlastního seznamu. Sdílení s dalšími lidmi může být velmi motivující, protože už to není jen vaše tajemství, ale ví o tom ostatní a vy tak chcete dokázat, že to zvládnete. 

Pokud byste si rádi dali nějaké předsevzetí, ale nemáte inspiraci, máme pro vás seznam těch nejčastějších, která si lidé dávají. 

Jaká jsou nejčastější předsevzetí?

  • Jedním z nejčastějších bodů na seznamu je dodržování zdravého životního stylu. Tedy dodržovat zdravý jídelníček, začít sportovat, omezit alkohol nebo přestat kouřit, což je ale dost obsáhlý seznam úkolů. Lepší by bylo rozdělit si to na dílčí předsevzetí a ty postupně zařazovat do svého života.
  • Mnoho lidí se také přidává předsevzetí "najít si partnera nebo partnerku".
  • Někdo si naopak přeje naučit se více cizích jazyků, nejčastěji angličtinu, němčinu, španělštinu nebo francouzštinu. Pro zdokonalení nebo naučení základů nějakého jazyka jsou skvělé aplikace do mobilu.
  • Dalším častým bodem je "více se věnovat rodině“, ale pro spojení osobního a pracovního života je zapotřebí mít dobrý time-management.
  • Déle spát, kdo by si to nepřál? Většinu populace trápí špatný nekvalitní spánek nebo nedostatek spánku. I to lze ve většině případů změnit k lepšímu. Dobrým prvním krokem je přečtení článku plného tipů na zkvalitnění spánku, který jsme před časem publikovali.
  • "Méně se stresovat" může být dalším předsevzetím. V současné situaci je toto téma velmi aktuální, protože všechna ta opatření, omezení, zdravotní stav našich blízkých a obavy o budoucnost jsou obrovskými stresory. Dlouhodobý stres může být spouštěčem mnohých nemocí, proto je důležité mu předejít. Možností, jak se dostat do fyzické i psychické pohody je mnoho, více se hýbejte, déle spěte, pijte více vody, dělejte více toho, co vám dělá radost, pomozte si bylinkami, které napomáhají celkové harmonii života nebo se setkejte s někým, koho máte rádi.
  • Některé ženy, ale i muži si také dávají předsevzetí "naučit se vařit". Můžete se zapsat na kulinářské kurzy, avšak v dnešní době bude mnohem jistější a jednodušší, když si najdete video postupy na internetu, vyzkoušíte jednoduché recepty a postupně se "provaříte" k těm složitějším. Co takhle začít skvělým a přitom jednoduchým gulášem z hlívy ústřičné? Navíc splníte hned dvě položky ze seznamu - "naučit se vařit" a "jíst zdravě".

 Jak tedy předsevzetí dodržet a vytrvat?

  1. Nepište dlouhé seznamy, raději si zvolte jen jedno či dvě předsevzetí. Až se z tohoto předsevzetí stane zvyk, tedy třeba po měsíci nebo ještě delší době, pak teprve můžete přidávat další.
  2. Zjednodušte si to. Pokud chcete pít více vody, mějte vždy po ruce láhev s pitím, klidně si nastavte i budíky na telefonu, které vám budou připomínat, abyste se napili. Pokud chcete déle spát, dejte si jasný čas, kdy se začnete chystat do postele a dodržujte jej. Pokud chcete trávit méně času na telefonu, zapněte si limity pro jednotlivé sociální sítě a aplikace. Pokud chcete víc číst, berte si knížku do autobusu, do vlaku, čtěte při každé volné chvíli, při čekání u doktora, na poště, prostě kdekoli a pokud se vám s sebou nechce nosit knížka, vyfoťte si pár stránek do mobilu nebo ještě lépe, vyzkoušejte e-booky. Pokud se chcete naučit jazyky, pak si stáhněte aplikace do mobilu a při volné chvíli procvičujte jazyk, dívejte se na filmy v daném jazyce, poslouchejte písničky a podobně, tak si jej trochu naposloucháte.
  3. Sdílejte to s ostatními. Najděte si někoho, s kým budete plnění předsevzetí sdílet. Může to být kamarádka/kamarád, partner/ka, sestra nebo bratr nebo třeba skupina na Facebooku, důležité je navzájem se motivovat a podporovat.
  4. Nesnažte se být hned dokonalí. Pokud si dáte jako předsevzetí sportovat, nepočítejte s tím, že hned uběhnete maraton. Dávejte si menší dílčí cíle a postupně se zlepšujte. Pokud chcete více číst, nepřečtete hned asi 7 knih za týden, zkuste třeba jednu za měsíc a postupně přidávejte, když budete chtít. Je to jen na vás, nenabírejte si na svá bedra takový tlak a stres. Všechno potřebuje čas a u předsevzetí to platí obzvlášť.
  5. Předsevzetí není přání, neměli bychom jej takto brát. Přání je něco, co chceme, aby se nám stalo. Je to jako bychom někomu předávali zodpovědnost za jejich naplnění. Tak to ale vůbec není. Předsevzetí jsou jen a pouze v naší moci a my máme moc je zvládnout, dodržet a splnit vytyčené cíle. Musíme přebrat veškerou zodpovědnost, protože co chceme, můžeme, ale musíme se o to zasloužit.

TIP na závěr: Pokud se rozhodujete udělat v novém roce něco pro své zdraví, zařaďte do svého života také bylinky. Ostropestřec, ašvaganda nebo chlorella jsou skvělými pomocníky při detoxikaci organismu po vánočních svátcích a novoročních oslavách.

A co vy? Dáváte si nějaká novoroční předsevzetí? Držíme vám palce ať vytrváte. 

Ašvaganda, Chlorella, Ostropestřec, Detoxikace, předsevzetí, motivace





Kancelář

Hradební 1218
686 01 Uherské Hradiště

Ukázat na mapě

Otevírací doba

Pondělí–Pátek
8:00–15:00

Rychlý kontakt

+420 777 240 791
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Sledujte nás na:
Instagram
Facebook
exotic herbs

Copyright © | created in Zlín by Weboo | All rights reserved