EXOTIC HERBS

BYLINKY TŘETÍHO TISÍCILETÍ

zdraví

lifestyle

krása

recepty

fitness

ekologie

ostatní

0

Tipy pro zkvalitnění vašeho spánku

spící žena

Spánek je jako hnací motor do všedních dní. Pokud se již delší dobu v průběhu nocí často probouzíte nebo nemůžete usnout, pak je těchto několik tipů, jak dosáhnout skutečně kvalitního spánku, přímo pro vás.

Změňte svůj pohled na spánek

Nenechme si namluvit, že spánek je pouhou ztrátou času. Ano, jeden den má skutečně pouze 24 hodin a ano, pro některé dny je to zkrátka málo, nicméně spánek není prokrastinace, tedy samozřejmě opět s mírou. Pokud však budete jen pracovat na úkor spánku a nedopřejete si kvalitní 7 až 8hodinový spánek, může se to nepříjemně odrazit na vašem zdraví a celkové kvalitě vašeho života a vztahů. Proto přestaňte spánek vnímat jako ztrátu času, ale spíše jako čas, který vám pomůže být o to produktivnější.

Probouzejte se a usínejte ve stejný čas

Zpočátku to možná bude složité a je jasné, že někdy vám okolnosti prostě nedovolí vstát nebo jít spát ve stejný čas. Nicméně zkuste tuto spánkovou rutinu dodržovat každý den, a to i o víkendech. Vaše tělo si na to časem zvykne a nastaví si "vnitřní budík", který vás bude budit i uspávat pokaždé ve stejný čas. Tělo bude vědět, kdy si co může dovolit, dostane řád a zajistí vám rovnoměrný přísun energie během dne.

Vytvořte si večerní rutinu

Omezte modré záření, vypněte počítač, odložte telefon, ztlumte světlo, zapalte svíčky. Všechny tyto body vám pomůže dodržovat večerní rutina. Může to být krátké protažení, meditace, čtení knížky nebo poslouchání relaxační hudby. Tyto aktivity vám pomohou oddělit čas spánku od všedního shonu a mohou urychlit dobu vašeho usínání.

Vyhýbejte se alkoholu, tučným jídlům a cigaretám, a to hlavně večer

Velké porce tučného a kořeněného jídla obzvlášť ve večerních hodinách neprospívá trávení a může tak ztěžovat usínání. Pokud máte však hlad, což by bránilo vašemu usnutí, připravte si malou svačinku, snězte ji však v ideálním případě maximálně 45 minut před spaním.

Připravte svou ložnici

Optimálně by v ložnici měla být teplota spíše nižší, udává se rozmezí mezi 15 až 19°C. Další faktory, které ovlivňují spánek je světlo. Pokud i po zatažení žaluzií je v pokoji stále světlo, zkuste koupit zatmavovací závěsy či škrabošku na oči. Potřeba tmy pro kvalitní spánek tady je již od pradávna, avšak hned po probuzení rozhrňte záclony a dopřejte si dávku denního světla. Stejně tak se zkuste zbavit hluku, pokud to nejde, kvůli chrápání vašeho partnera nebo hluku zvenčí, vyzkoušejte špunty do uší nebo zařízení či aplikace produkující tzv. "bílý šum".

Cvičte

Možná už je to ohraná fráze, ale pořád stejně pravdivá. Pravidelná fyzická aktivita má skutečně příznivý vliv nejen na váš tělesný vzhled, ale i na váš spánek. Proto si kdykoli během dne dopřejte intenzivní či lehčí cvičení, pamatujte, že lepší něco než vůbec nic. Nikdy ale necvičte na úkor spánku.

Vemte si na pomoc přírodní pomocníky

Vyvážená strava je na prvním místě, ačkoli s některými neduhy mohou napomoct i bylinné doplňky stravy. Jejich hlavním účelem je navodit klid a harmonii. O mnoha z nich jsme se rozepsali v jednom z minulých článků, ačkoli některé z nich vám tu připomeneme i dnes.

  • Ženšen je často doporučovanou bylinou pro podporu spánku, pokud jste se tedy již dlouho nevyspali dobře, určitě stojí za zkoušku.
  • Meduňka, bylinka, kterou dobře známe, mnohým z nás roste i na zahradě a čaj z čerstvých či sušených listů je výborný.
  • Ašvaganda, jak už její druhý název, vitánie snodárná, je taky vhodnou bylinkou pro zkvalitnění spánku. Pomáhá zbavovat se stresu a zlepšuje celkovou kvalitu spánku. 
  • Heřmánek je bylinka, která patří k těm dobře dostupným a známým. I ten patří mezi uklidňující bylinky vhodné pro lidi, kteří se potýkají s nespavostí.

Kvalitní matrace

Zkoušet můžete jakékoli rady, pokud však nemáte kvalitní matraci a vhodný polštář, váš spánek nikdy nebude tak kvalitní, jak by mohl být, pokud byste toto změnili.

Všem, kteří máte problémy se spaním přejeme hodně trpělivosti a motivace v cestě za kvalitním spánkem, vždy se toto úsilí vyplatí, na to nezapomínejte.

 

Ašvaganda, Ženšen, Kvalitní spánek





Kancelář

Hradební 1218
686 01 Uherské Hradiště

Ukázat na mapě

Otevírací doba

Pondělí–Pátek
8:00–15:00

Rychlý kontakt

+420 734 589 468
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Sledujte nás na:
Instagram
Facebook
exotic herbs

Copyright © | created in Zlín by Weboo | All rights reserved